close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיקום נזקי מים

מערכת שורשג תמוז, תשעד01/07/2014

אז תפתרו בעיות של נזילות מים במהירות הגדולה ביותר?

תגיות:
מתוך אתר שיקום היהלום
צילום: מסך

הצפות בבית או משרד הן תרחיש נפוץ מאד, לעיתים יהיה זה הטבע שאחראי על המקרה ולפעמים צינור דולף באחד הקירות, התוצאות יהיו לרוב אותן תוצאות הרסניות שיגרמו נזק אדיר לרכוש ביתכם וישאירו אתכם עם שלולית ענקית בבית. במאמר זה נסקור בפניכם כיצד ניתן להתמודד עם ההצפה, מה יש לעשות בכדי להציל את הציוד בבית ועוד...

שלב ראשון הצלה מהירה של כל רכוש שהמים עדיין לא הגיעו אליו

השלב הראשון הוא די ברור אבל אי אפשר להתקדם במאמר הזה בלי להזכיר אותו, במידה וגילתם את ההצפה עוד בטרם שהיא פגעה בכל הרהיטים והציוד בבית דאגו להרחיק ככל הניתן את הציוד היבש מהבית או לפחות להרים אותו למקום גבוה אליו לא סביר שהמים יגיעו ( קומה שנייה, עליית גג וכ"ו.... ) זאת כמובן בכדי למזער את הנזקים של הרכוש ואת המאמצים לאחר מכן להצילו.

שלב שני בררו מהי סיבת ההצפה ודאגו לעצירה של זרימת המים לבית או למשרד

השלב השני הוא לברר מה סיבת ההצפה בבית ולנסות בעזרת המידע הזה לעצור את המשך זרימת המים, כלומר במידה והסיבה היא צינור דולף באחד מהקירות קודם כל אגו לעצור את זרימת המים הנכנסים לבית דרך השיבר המרכזי, במידה והסיבה לזרימת המים פנימה היא תוצאה גשמים עזים, הצפות ברחוב או כל נזק טבע אחר סביר להניח כי לא תוכלו לעשות כלום בנידון ורק לחכות שהגשם יפסוק.

שלב שלישי הוצאת המים החוצה מהבית והמשרד

במידה וזרימת המים לתוך הבית נעצרה ופסקה לחלוטין יש להתחיל בהקדם האפשרי להוציא את המים מהבית בכדי לצמצם את הפגיעה בקירות, ברצפה, בשטיחים ובשאר הציוד שאי אפשר היה להוציא קודם לכן. את פעולה זו ניתן לבצע בדרך כלל באמצעות משאבת מים, אך יעילות העבודה תלויה בכמות המים שבתוך הבית ובמידה וקיימים מים רבים משאבה קטנה לא תעמוד בהספק העבודה ובשביל זה יהיה צריך להזמין בעל מקצוע אשר לו ציוד חזק ומתקדם לטיפול בהצפות שכאלו.

בעל מקצוע בתחום שיקום נזקי מים וטיפול בהצפות כגון חברת שיקום היהלום ידעו בדיוק באיזה טכניקה ועם איזה ציוד לטפל בהצפה, הם יעשו זאת באופן מהיר ומקצועי שישאיר מינימום נזקים ולא יאפשר למים להיספג באופן משמעותי יותר ברהיטים ובקירות.

שלב רביעי טיפול בנזקי המים

ובכן במידה והמים כבר חדרו הביתה סביר להניח כי נזק כלשהו כבר התרחש ( ככל שהמים שהו זמן רב יותר בבית ככה הנזק יהיה גדול יותר לקירות ולציוד ) ויש לטפל בו בהתאם.

בדרך כלל הנזקים לאחר הצפות הם: עובש בקירות ( מסוכן מאד מבחינה בריאותית ) , קילוף של הצבע מהקירות, נזקים למוצרים חשמליים שמים חדרו אליהם, נקודות חשמל נמוכות שהמים פגעו בהם הופכות לסכנת נפשות ( המים עלולים ליצור קצר ), שטיחים, רהיטים ועוד.... מומלץ בחום את כל מכשירי החשמל שטבלו במים לזרוק ולא לנסות להשתמש בהם שוב ואת בעקבות הסכנה מקצר שעלול לגרום לשריפה והתחשמלות, שטיחים, כריות, בדים וריפודים שונים יכולים בקלות לחזור למראה הקודם שלהם במידה ואתם שולחים אותם במהרה לניקוי מקצועי, את קירות הבית מומלץ גם כן להעביר לידיו של בעל מקצוע שידאג לבצע טיפול מונע לעובש העלול לסכן את בריאות תושבי הבית.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה